Jak na web: Zakládáme Kláře blog
Příliš dlouhý úvod a dnešní trendy #1
Začít se prezentovat na internetu, to v dnešní době obnáší mnoho starostí. Snad každý víme, kolik času nás stojí pečovat o svůj facebookový profil – abychom měli aktuální profilovku, vyplněné všechny informace o sobě, pravidelně přidávaný obsah, příspěvky jen pro přátele oddělné od těch veřejných a aby i náš veřejný profil vypadal působivě. A to mluvíme jen o jednom jediném profilu, na který máme od Facebooku šablonu a my jen vypisujeme jednotlivá políčka.
Proto já (i Google v prvním díle svého návodu, na který budu v průběhu často odkazovat) radím, abyste si to dobře rozmysleli. Je to běh na dlouhou trať. Je tak dlouhá, že se velké společnosti často svěřují agenturám, aby ony budovaly jejich internetovou identitu. Toto tvrzení podporuje například i Eliška Vyhnánková, nezávislá social media konzultantka.
Dnes je ale trendem, že obsah má být tak moc digitální, že jeden člověk ve firmě to nezvládne. Opět je tak aktuální odliv směrem k agenturám, které pomáhají vytvářet kvalitnější obsah. Už to není jen o tom napsat jeden příspěvek za 5 minut, ale o kvalitě, aby to bylo něco smysluplného, co má strategii, co je součástí větší kampaně.
Zdroj: http://newsfeed.cz/jak-vidi-socialni-site-marketingove-osobnosti/; vezre ke dni 11.12.2016
Klára v Koreji a její rozhodnutí o účelu webu #2
Klára se rozhodla do džungle internetu pustit a my netholici to oceňujeme. Odjela na rok na výměnný pobyt do Koreje a začala blogovat. S webem a celou prezentací na internetu jsme jí pomohli my. (Celý příběh najdete v předchozím článku.) Nyní je ochotná věnovat čas správě a vynaložit (drobné) finanční prostředky na provoz.
Nejdůležitější byla diskuse hned v začátcích, kdy jsme si museli společně říct, k jakému účelu její web bude sloužit. V případě blogu Kláry byl účel jasný:
- Prostor pro publikování vlastního obsahu
- Prostředek předávání zážitků přátelům (protože psát/vykládat je individuálně nebylo v časových možnostech)
- Nejde o získávání pozornosti a komerčního zviditelnění se
A na co upozorňuje Google v otázce vlastní web vs. další způsoby prezentace na internetu?
Vlastní web:
- Umožňuje úplnou kontrolu nad položkami, jako je název domény a rozvržení
- Umožňuje provoz více stránek
- Nastavení webu trvá déle a je složitější
Další způsoby prezentace na internetu
- Jsou bezplatné nebo levné
- Snadno a rychle se nastavují
- Umožňují pouze omezenou kontrolu nad položkami, jako je název domény, rozvržení a dostupné funkce
Zdroj: https://support.google.com/webmasters/answer/6023933?hl=cs&ref_topic=6001171&visit_id=1-636157681324109170-3507365273&rd=1; vezre ze dne 10.12.2016
Jak jsme to řešili v případě Kláry? Martin pro Kláru zvolil řešení přes redakční systém WordPress. A proč?
- Připravit plnohodnotný, funkční a vzhledný web ve WordPressu dnes není problém
- Kompletní řešení webhostingu + domény stojí jen okolo 500 Kč na rok
- Redakční systém WordPress je přehledný a pro běžného uživatele internetu (bez znalosti HTML a dalších jazyků) ideálním řešením
Já se vždy snažím najít to nejsmysluplnější řešní s jasnou vizí a k výše napsaným třem bodů jsem neměl co dodat. A co z toho plyne pro vás? Vždy si nejprve ujasněte cíl vašeho webu a prodiskutujte nejlepší řešení, protože jednotný postup pro e-shop, blog a prezentační web se už dnes nenosí.
Kritické otázky k článku #3
Proč jsme se nerozhodli využít připravené řešení pro blogery jako blog.cz, Webnode atp.?
Přišlo nám to škoda. S Martinem máme WordPress rádi a není problém v něm vytvořit kvalitní stránku, proto jsme se rozhodli využít řešení, které nabízí více možností. Klára se navíc bude pohybovat v uživatelském prostředí, které “není složitější než Word”.
Proč si Klára nezaložila jen facebookovou stránku?
To se pochopitelně nabízelo jako nejjednodušší řešení, ale Klára sama řekla, že chce plnohodnotný web. Ale pokud chcete do světa vypouštět své myšlenky a nezaobírat se správou a tvořením webu, jednoduchá facebooková stránka je pro vás optimálním řešením.
V sérii Jak na web již vyšlo:
Nejnovější komentáře