5 nepříjemností, které Facebook napáchal na vzhledu stránek
Facebook pravidelně přichází s všelijakými novinkami. A bum – dnes se probudím a všechny stránky na Facebooku vypadají jinak.
Všimli jste si třeba, že v pravém sloupci už nenajdeme reklamu?
Nebudu psát o tom, co je jinak – to každý vidíme. Zaměřím se na to, co už se nedomyslelo
1. Facebooková stránka 3x jinak
Pro Facebook není typické, že by nedokázal držet jednotný design. Dneska se mi ale aplikace Facebook, Facebook Lite a Facebook Pages Manager opravdu rozcházely.

Zleva screenshoty z Facebook Pages Manager, Facebook Lite, Facebook. Zdroj: Vlastní screenshoty z výše zmíněných aplikací aktualizovaných k datu 4.8.2016 14:00.
2. Osobní profil a stránka – nebudeme se ztrácet?
Stránka má nový layout. Osobní profil starý. Bude to uživatelsky příjemné?
Jsem jeden z uživatelů, který používá facebookové stránky stejně často jako osobní profily. A ejhle. Pletu se, hledám a nechápu toto user unfriendly řešení…
3. Uplavala profilovka
Pomyslel někdo na ty, co si dlouhé hodiny hráli s kombinováním profilové a úvodní fotky tak, aby vytvářely jeden celek?
Jak si můžete přečíst zde, existují na to i nástroje a nebály se toho značky jako Jack Daniel’s, Pepsi, Sprite nebo Lewi’s. Galerii jejich výtvorů je součástí tohoto návodu.
Pro puntičkáře – ano, vzpomněl jsem i na to, že pod profilovou fotkou nebude bílý čtverec, ale její kopie a tudíž se jen zdvojí. Ne všichni si to však při vytváření uvědomili a může je dnes čekat nepříjemné překvapení.
Najdete někoho, kdo na změnu nestihl zareagovat? Pošlete screenshot nebo odkaz. Rádi se podíváme a zveřejníme!
4. Dlouhý název? Mno, nevím, nevím
Občas se prostě stane, že stránka musí být pojmenována dlouhým názvem. Doposud to nebyl až takový problém. Dokud byl dobře čitelný a přehledný, šlo to, ale dnes? Tohle se mi ne úplně libí.
5. Action Button mimo centrum pozornosti
Použili jste ho někdy? Dříve bývalo action button hned vedle tlačítka like a zpráva v popředí úvodní fotky.
Mohli a stále můžete si vybrat z více možností, jak by mělo vypadat resp. jakou akci by mělo provést.
Většina článků na internetu však mluví o tom, že záměrem bylo tlačítko udělat viditelnější.
Dnes z tohoto celkem významného umístění zmizelo a přesunulo se vpravo pod úvodní fotku. Osobně si myslím, že pokud ho doposud používala hrstka lidí, ode dneška jich bude ještě méně. Věřím ale, že neztratí svůj význam jako call-to-action tlačítko při placeném propagováním stránky – tam jeho role byla důležitější.
A co si myslíte vy? Napište to níže do komentářů a my vás zde rádi budeme citovat!
Martin Fučík dodává: Když jsem šel dnes ráno zkontrolovat stránky na FB, které spravuji, tak jsem byl poněkud v šoku, protože jsem vůbec o chystané změně nevěděl. Na první pohled se mi to zdálo strašně nepřehledné, hlavně tedy navigace stránky (přehled, fotky, informace atd…), která se přesunula doleva. Po chvilce mi došlo, že jde o zvyk a teď to už tolik nekritizuji. Naopak vítám přesunutí profilové fotky, které teď již nezaclání úvodní fotce, tudíž vidíme úvodní fotku v celé své kráse. Občas jsem totiž měl problém s tím, že profilová fotka zakryla důležitou část úvodní fotky a teď byl tento problém vyřešen.
Nejnovější komentáře