Jak udělat hromadné maily atraktivnější?
Každý občas potřebuje rozeslat mail více skrytým příjemcům, dát mu působivý vzhled a zvládnout to v co nejkratším čase. Přesně pro takové chvíle doporučuji MailChimp. E-mail markeťáci s ním pracují každý den, ale málokdo ví, že se může hodit i pro příležitostné uživatele. A co víc – je zdarma!
Představte si, že komunikujete se skupinou 200 lidí. Například při pořádání velké přednášky či workshopu, komunikaci se skupinou zájemců či rozesílání feedback formuláře po několika menších letních akcích. Přesně pro takové chvíle neznám lepší nástroj.
Používat MailChimp zvládne každý – má přehledné uživatelské prostředí a je příjemně otextovaný. Stačí se zaregistrovat a máte dalšího spolehlivého parťáka pro své projekty.
Po registraci je možnost vytvořit několik druhů e-mailů:
- Běžnou HTML kampaň – díky šablonám a grafickému rozhraní během několika minut vytvoříte mail, který není jen čistý text, ale obsahuje sloupce, bannery a obrázky
- Čistě textovou kampaň – bude vypadat jako běžný e-mail, který byste odeslali i ze svého účtu
- A/B kampaň – oceníte ji hlavně ve chvíli, kdy vašim cílem je získat co nejvíce konverzí a snažíte se zanalyzovat, jaká podoba kampaně je nejlepší
- RSS kampaň – to ani vysvětlit neumím, ale věřte, že ji určitě nebudete potřebovat
Nejčastěji budete volit HTML kampaň, kde na vás čeká spousta snadno editovatelných šablon. Skvělé je, že si je můžete sami graficky upravit a tuto úpravu uložit jako vlastní šablonu. Příště ji tedy budete mít hned po ruce.
Potom v rychlosti vypíšete políčka jako odesílatel, předmět a podobné a v dalším kroku už jen vložíte texty a můžete s e-maily do světa!
Když si tím projdete už potřetí, je to otázka pár minut. A následně se nabízí prohlížet statistiky, ve kterých vidíte vše potřebné:
- Počet otevření e-mailu
- Počet smazání e-mailu
- Kdo mail otevřel
- Kdo klikl na odkaz v mailu
- Kolik bylo prokliků na sociální sítě připojené v mailu
- Kolik lidí se odhlásilo od přijímání těchto mailů
- …a hromada dalších analytických nástrojů
Tím se pomalu dostáváme k další velmi užitečné části MailChimpu – správě příjemců. Pokud vždy odesíláte e-maily stejným lidem, tato funkce vás nijak neuchvátí. Užitečnou se stává ve chvíli, kdy si vážíte každého příjemce, sledujete jeho aktivitu a zahrnujete jen do některých kampaní.
Seznamy uživatelů umožňují následující:
- Importovat, exportovat a spravovat velké množství příjemců
- Rozdělit je do skupin a podskupin. A následně vybírat, jakým skupinám rozešlete vytvářenou kampaň.
- Automaticky zaznamenávají chování a hodnotí jednotlivé uživatele. Případně k nim vy osobně můžete přidat detaily a popis. Něco jako kontakty v mobilu.
- Šikovně přesouvat uživatele mezi seznamy
Na jednoduchém příkladu ukáži, jaké možnosti se díky této funkci otevírají.
Představte si, že během léta pořádáte několik workshopů. Během jara spustíte možnost, že zájemci mohou zadat svůj e-mail a později dostanou více informací. Tím máte první seznam zájemců.
Seznamu zájemců na konci jara rozešlete e-mail s přihláškou a dalšími informacemi. Po skončení přihlašování si vytvoříte seznam e-mailů od lidí, kteří se přihlásili. S těmi pak můžete komunikovat ohledně detailů akce, případně si je rozdělit podle termínů a rozesílat jim patřičné podklady.
Po skončení léta a všech akcí seznamu zúčastněných rozešlete žádost o feedback, doplníte si k nim poznámky a další kontakty a bude připraven na příští ročník.
Pokud si dáte záležet a ceníte si zpětné vazby, můžete ze seznamu zájemců vyexportovat ty, kteří se nepřihlásili a zeptat se, proč tak neučinili.
A pro jednorázovou akci se hodí vědět, že díky MailChimpu můžete všem přihlášeným rozeslat informace v mnohem hezčí formě a pracovat s jejich e-maily i v budoucnu.
Navíc při šikovně sepsaných podmínkách lze všechny tyto e-maily využít pro své další e-mailové aktivity.
Doufám, že díky tomuto tipu budou vaše příští e-mailové pokusy lepší a profesionalitu vašeho projektu posunou o stupínek dále!
Kdyby bylo něco nejasného, neváhejte mi napsat do komentářů, na Facebookovou stránku Netholika či se mě zeptat osobně. Rád pomůžu a případně přidám další tipy.
Nejnovější komentáře