12 hodin v Google

Workshop, přednáška, konference, trénink – nazývejme to jak chceme. Ale nezapomeňme dodat, že se skvělou atmosférou, pod vedením Karla Pařízka z agentury Blueberry a komentáři Honzy Vohryzka přímo z pražského Google. Třikrát po 4 hodinách.  Jen ty skluzavky jsem tam nepotkal.

Nekonečná prezentace a kvanta informací? Vůbec ne!

Je 13:00 a pomalu se scházíme na vrátnici pražského sídla Google na Andělu. Všichni plni očekávání, protože nikdo dopředu netušil, jak naše společná odpoledne budou probíhat. A to dalo Karlovi volnou ruku, aby čas naplánoval, jak chce. A povedlo se.

Už při příchodu nás vítal úsměvem, připraveností a s nadšením. Samotnou prezentaci rozdělil do následujících bodů:

  1. Možnosti programu Google for Nonprofits
    Je to nesmírně povedený projekt Google a navíc neuvěřitelně štědrý – mrkněte sami!
  2. Nástroje online/digital marketingu
    Všechny neziskovky zastoupené v místnosti už to někam dotáhly (a já osobně si jejich úspěchů v neziskovém sektoru velmi cením). Jak na internetu, tak ve svém působení. Proto jsme se u tohoto bodu příliš nezdrželi, ale jen si vyslechli Karlův pohled a inspirovali se jeho zkušenostmi a zážitky z agentury.
  3. Google AdWords / Google AdWords Express
    Někdo o jejich existenci vůbec nevěděl, jiní s nimi (ne)úspěšně bojovali a samouci si doplňovali své mezery v základech. A padlo nespočet dotazů. A tak jsme se vše společně naučili.
  4. Google Analytics
    Analýzu považoval Karel, stejně jako já, za klíčovou. Proto s námi všemi prošel celé fungování a možnosti. Možná si řeknete, že číst grafy snad umí každý a návštěvnost vyčte i lajk. To Karel věděl moc dobře taky, proto Google Analytics věnoval dostatek času a ukázal nám vše od základů až po největší vychytávky.
  5. Google Apps
    Během poslední setkání se slova ujal i Honza Vohryzek. Prošel s námi možnosti, jaké Google Apps pro firmy nabízí, protože členové programu Google for Nonprofits je mají zdarma. A jak je v Google zvykem, byl naprosto otevřený, přirozený, příjemný a vtipný. A to hlavně při zodpovídání dotazů či vykládání historek.
  6. Sociální sítě
    Pro někoho jsou nutné zlo, pro jiné záliba. Proto jsme jen sociální sítě uvedli do kontextu předešlých témat a šli dále – na dotazy, diskusi a základní networking.

Co byla přidaná hodnota celého projektu?

Možná si řeknete, že takovou nalejvárnu vám dá každý – vlastně i webinář. Ale vyzdvihl bych 3 věci.

  1. Díky dobrovolným domácím úkolům jsme aplikovali naučené, objevili přetrvávající problémy a při setkání jsme je vyřešili.
  2. Karel i ostatní pořadatelé opravdu chtěli! Chtěli nám pomoci, dát ze sebe to nejlepší a podpořit nás. To Karel jen završil tím, že na základě požadavku sehnal kontakt na lidi, kteří nám všem mohou dále pomáhat.
  3. Nasměroval nás správným směrem. Vysvětlil, co je důležité a na co nemáme plýtvat energií. A prozradil, jakým směrem můžeme pokračovat. Takže pokud jsem doposud uvažoval o usilování o Google certifikáty, už mám jasno.

Jak jsem se tzv. NGOs training dostal?

V první řadě díky HlídacíPes.org, se kterým jsme v programu Google for Nonprofits. To už je byl jen krůček k tomu, aby nás společnost Techsoup oslovila s nabídkou tréninku/workshopu pro neziskové organizace.

Nedalo se odmítnout. A hele, byl jsem vybrán a o měsíc později už sedím mezi schopnými, aktivními a hlavně nadšenými lidmi z neziskových organizací z celé České republiky.

Nechci si to nechat pro sebe!

Zaujalo vás něco? Napište mi. Opravdu, nebojte se, hrozně rád povím o všem více. O AdWords, ve kterých díky grantům pracuju s neuvěřitelnými budgety; o Google Analytics, které mě od malička fascinovaly nebo o možnostech „studia“ webinářů od Google, získávání certifikátů či jiných programech různých společností.

Mohlo by se vám líbit